Evésgond

 2010.02.17. 22:39

Átlagos dolgos munkanap volt a mai, mégis nehezen viseltem. Egyelőre nem tudom eldönteni, hogy csak én vagyok hisztis az elhúzódó betegség miatt, vagy most már ennyire teher a terhesség. Remélem inkább az előbbi, mert még sok idő van vissza a szülésig... Köhögésem nem múlik továbbra sem, ellenben újra fáj a torkom. :-( És kb 3 napja nagyon fáj a gerincem lent, vagyis a farokcsontom, néha menni alig bírok.  Ezek nagyon rányomják a bélyegüket a hangulatomra. Pedig olyan jó lenne még felhőtlenül élvezni a gömbölyödést, szeretnék még sokáig dolgozni, aktív lenni, ehelyett meg csak nyavalygok. :-((((

Danival a napokban összeakasztottuk a bajszunkat. Egy tündéri okos, szófogadó kisfiú, bocs, nagyfiú, még mielőtt kikéri magának :-D, öröm vele minden perc, de az evés témában kikészít. Iszonyatosan válogatós, de annyira, hogy gyakorlatilag 3-4 féle ételt eszik meg, semmi mást. Zöldség kimerül a krumpliban, gyümölcs az csak alma vagy banán, egyedül a húst lehet variálni. Ehhez jön még a tészta, sajt, tejföl, és kimerítettük a repertoárt. Nem arról van szó, hogy nem hajlandó mást megkóstolni, hanem sokkal rosszabb. Ránéz a kajára, agyban eldönti, hogy ezt nem szereti, és abban a pillanatban ahogy a szájába veszi már öklendezik és mindent kihány ami a gyomrában volt. Elegem lett, úgyhogy most eldöntöttem szigorú leszek. Ha nem eszik, nem eszik, nem érdekel, nem fog éhenhalni, de akkor sem adok mást helyette. És amíg nem kezd megenni néhány zöldséget, gyümölcsöt, addig nincs édesség, sem üdítő, de még ajándék sem. Muszáj a sarkamra állnom végre, mert nem állapot, hogy rántott húson, sültkrumplin, és sajtos-tejfölös tésztán él gyakorlatilag a gyerek. Már sokkal régebben lépnem kellett volna, de nem bírtam kitartani az elhatározásom mellett, most nagyon fogok igyekezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://allisc.blog.hu/api/trackback/id/tr471767699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lighthouse · http://www.lighthouse.blog.hu 2010.02.17. 22:59:59

Szerintem jól teszed. Biztos nagyon nehéz lesz, de hosszú távon Neki is jót teszel ezzel. Mindazontúl ne aggódj, ahogy idősödik, kibővül majd a látóköre e tekintetben is, több mindent meg fog enni, mint most. De azért légy következetes, mert ez így nagyon húzós helyzet.

Fém fatál 2010.02.18. 13:44:09

Szia!

Régóta olvaslak, és (természetesen :) nagy drukkolok nektek.

Viszont az evés.
Nekem szerencsére nem volt ilyen bajom, nagyjából mindent megesznek (szélesebb a spektrum, de persze vannak lyukak itt is)
De van egy olyan spurim, hogy nem ez lesz a módja a kajafóbia megoldásának.
Talán láttál ilyen jellegű TV műsort, hogy felnőtt ember és csak sült krumplit meg reszelt sajtot, vagy mondjuk csak fehéret tud megenni.
Gyanítom, hogy ez nem megoldható egy szigorú hozzáállással. Inkább a műsorban látott módszereket javaslom: barátkozzon meg a kajával, de nem úgy, hogy muszáj megennie! Legyen olyan, mint egy kapcsolat. Először megnézzük, "megszagoljuk", "megtapogatjuk", tehát ismerkedünk. Hol lehet venni? Hogyan terem? (Netán otthon megtermelni, pl paradicsom, zöldborsó, stb). Aztán együtt megvenni, megtermelni, locsolgatni, ha van mód erre. Aztán együtt leszedni, kicsomagolni, feldolgozni. Magadnak csinálsz és változatos formában lehtőséget biztosítasz neki, hogy megkóstolja. Esetleg játékkal összekötve: csupa "finom falat" közé elrejted, bekötött szemmel kóstol, és persze a végén van jutalom, ha hajlandó együttműködni.

Nem tudom, érthető vagyok-e, szóval a lényeg a másfajta hozzáállás a részedről. Egyrészt már bocs, de TE rontottad el, és ŐT bünteted. Ennek se füle, se farka. Másrészt a jutalmazás mindenkit motivál, a játék mindig jó, jó kedv mindent segít túlélni.
Nem hiszem, hogy szükséged van éppen most erre a rossz hangulatú drillre. Szerintem ne csináld, illetve ne büntetve csináld. És sok-sok türelemmel. Dani amúgy is különleges, az élete amúgy is zűrös az apja miatt és még ráadásul ott az a rejtélyes jövevény a mami hasában... Hidd el, neki most nem a változatos étrendre, hanem RÁD van nagyobb szüksége.

csak adalékul teszem hozzá, hogy a finnyásság fordítottan arányos(nálunk) az életkorral: ahogy nőnek a srácok, a hajamat is leeszik, csak süssem jól át... :))))

Nyugi van, és béke! Eddig mindent jól csináltál, eztán is rendben lesz minden! Hallgass a szívedre, és lassulj le a konyhareformban! :)))

Kaila (törölt) 2010.02.18. 17:27:25

Húúú, ez egy valóban nehéz ügy... Megjegyzem én is nagyon nagyon válogatós voltam... ha visszagondolok, kész katasztrófa voltam az étkezőasztalnál... egyszerűen fárasztott az evés. Volt pár dolog, amit szívesen fogyasztottam: húsleves, pörkölt, halászlé, mákos tészta, tejberizs és -gríz, borsófőzelék. Ennyi. Képes voltam a reggeli fél szelet kenyeremmel estig kitartani és az oviban/iskolában semmit nem enni!!! Vékony voltam, de osztályelső... aztán kamaszként ráéreztem az ízekre. Most is vékony vagyok... de ha valaki meglátja mennyit eszem leesik az álla...
Daniddal egyidős lányom meg... visszaadja nekem mindazt amit a szüleim velem elszenvedtek... Talán nem annyira szélsőségesen válogat, de igen keveset eszik...
Ha bírod, légy szigorú, de az én példám azt mutatja, hogy nem kell erőszakosnak lenni feltétlenül... kialakul. :)

allisc 2010.02.18. 22:31:34

Na most aztán kaptam hideget-meleget :-D de nem baj... :-D
Fém fatál, igazad van abban amit leírtál, egyrészt, hogy én rontottam el, másrészt hogy nem biztos hogy ez a módszer jó. De azért a mostani állapotnak van 7 év előzménye. Danival addig nem volt gond evés terén, amíg tisztán anyatejes baba volt. 6 hónapos kortól, mikor elkezdtük a hozzátáplálást, onnantól kezdve köpi-öklendezi-hányja ki a kaját  Rengeteget küzdöttem, bocs, akkor még küzdöttünk vele. De picinek azért jóval több dolgot hajlandó volt megenni, ahogy telt-múlt az idő egyre rosszabb lett a helyzet. Nem segített bármilyen formában készítettem el, sem az hogy látta, hogy mi jóízűen esszük. Bohóckodtunk, dícsérgettük, jutalmat helyeztünk kilátásba. Teljesen eredménytelenül. Természetesen beszélgetünk a zöldségekről, gyümölcsökről. Megtermelni ugyan nem tudjuk, de együtt járunk zöldségeshez, és szeret velem válogatni, ismeri őket, szívesen nézegeti a színes gyümölcsöket, lelkesen sorolja mi micsoda. Mondja, hogy ezt is vegyünk, azt is… megveszem, de itthon hallani se akar róla hogy megkóstolja.
Egy példa, legutóbb a munkahelyemen, mikor ebédeltünk, én sárgaborsó főzeléket ettem, ő rántott sajtot és skrumplit, képes volt inkább arrébb ülni 1 székkel az asztalnál, mert látni sem bírta hogy mit eszek. Na ez viszont úgy gondolom kő kemény hisztéria…
Hétfő óta tart a mostani szigorúság, 4 nap alatt evett már körtét, mandarint, citromos limonádét, zöldborsó levest, és vmi „nem tudom milyen krémes” kiflit ami uzsonnára volt az oviban (előtte nem evett meg ilyet). Most nagyon büszke rá, és mindenkinek újságolja, hogy miket evett. És tervezgeti, hogy mi lesz a következő, pl legközelebb a répát akarja a megkóstolni. Szóval lehet hogy nem így kéne, de egyelőre működik. Koppkopp.
Nem az a célom, hogy mostantól mindent megegyen, hanem legalább néhány félét. De legalább törjük át azt a falat, amit felépített, és aztán majd szép lassan kialakul.
süti beállítások módosítása